به گزارش ایبنا، «لوئیس سالوادو» رئیس بندر بارسلون در اسپانیا خبر داد که کشتیها قبل از رسیدن به این بندر به دلیل ضرورت دور زدن آفریقا برای گریز از تنش دریای سرخ، با تاخیر ۱۰ تا ۱۵ روزه مواجه هستند. این تأخیرها بر کشتیهایی حامل کالاهای مختلف از جمله گاز طبیعی مایع تأثیر میگذارد. بارسلون یکی از پایانههای اصلی LNG در اسپانیا است.
به نقل از المیادین، دادههای جمعآوریشده توسط شرکت تحقیقات دریایی Drewry World Container Index در انگلیس و گردآوریشده توسط آژانس Andalou در شنبه گذشته نشان داد که هزینه حمل و نقل در جریان عملیات نیروهای مسلح یمن علیه شناورهای اسرائیلی در حال افزایش است.
نیروهای مسلح یمن بارها تاکید کردهاند که همه کشتیها آزاد و ایمن هستند و فقط سه دسته حق عبور از دریای سرخ را ندارند: